Livet idag

Nu har jag fått G i UF och Webbdesign! Så jävla skönt och är faktiskt lite smått stolt över att jag lyckades! (ja, jag är en sån som inte heller tycker synd om dom som gråter över ett Vg).

vart går gränsen till självisk?
Är man verkligen självisk när man säger nej för att man själv inte kan ta på sig mer? Om jag säger nej till att jobba 9 timmar en dag man mår riktigt dåligt. Är man självisk då? Om en vän behöver dig, men du redan fått så mycket stryk psykiskt, du kan inte bära din väns börda också. är det då själviskt att säga - jag är ledsen, men jag klarar inte av att hjälpa dig. Jag kommer bara ge dig dåliga råd och inte kunna ta in det du säger, så det kanske är bättre om du pratar med någon annan. I sånna sammanhang har jag fått höra att jag är självisk. Men jag vet inte, är inte varje människa en egen individ. Ska man inte ta hand om sig själv längre? Är jag skapad för att ta hand om andra? Men vem ska då ta hand om mig.. ? Nu har jag kunna få upp ögonen, jag var nog inte så självisk. Och jag måste kunna säga nej utan att bli kallad det. Jag skulle vilja kalla det en otrolig styrka istället. Att veta att man inte kan hjälpa till för tillfället och då säga NEJ. TÄNK PÅ DET.

Får man inte vara vän med sitt ex? är det så det ser ut idag? Det finns många olika fall när det gäller att ha kontakt med sitt ex eller inte. I mina fall tycker jag att det känns skönt att vara vän med ett ex. Det beror självklart på varför förhållandet tog slut osv. men i mina förhållanden har jag varit ganska öppen, jag har kommit nära många personer. Så varför avsluta en kontakt med någon som har betytt så mycket i ditt liv under en period? man kanske tillockmed kan få ut med av varandra som vänner än i ett förhållande. Så har det varit med många av mina ex. man kan som sagt ha en kontakt till en viss nivå, jag skulle inte rekomedera att prata om nya killar/tjejer med ditt ex. Även om man inte har kvar känlor så är det något som väcks innom en och man mår automatiskt dåligt.

Just nu är jag hos Becca, ska sova här. Nu chillar vi feeet, med lite likör 43 och provning mellan olika håruppsättningar.
Men nu ska jag leka lite i PhotoShop ! As kul !

PUSS

Vi gjord flätor och la dom som ett hårband lite provning inför studentfesterna :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0