Utan Röst.

Nu har jag varit sjuk i en vecka. Rösten har varit borta till och från i typ fyra - fem dagar. Otroligt jobbigt eftersom jag ALDRIG kan vara tyst, och att inte kunna sjunga är nog det värsta. Får inte fram en ton. Det tar bara stopp. Vill kunna skrika och hoppa. Men det går inte, halsen blir torr och jag får ingen luft då.. Åkte till Herr doktor idag, han trode att jag hade drog problem eftersom jag går på Cipralex ( panik ångest, anti depp). För han ville sätta mig på cocillana men inte om jag höll på för mycket med droger. när jag sa att jag aldrig tagit droger så förstod han först inte.
- "Vadå?"
- "Nej jag har aldrig varit och är inte en drog missbrukare?"
- "Nehe vadå, så du har psyk problem och är inte missbrukare?"
- " Ehhhhhh Nej?!"
- "Okej" :S

Så tillslut skrev han ut cocillana. för jävla dyrt var det också! 200 kr för en flaska!
Har såklart även hört att wiskey ska ju vara bra när man är sjuk.. så då skulle jag ge mig på en stänkare. Hällde upp knappt 2 cl i ett shottglas. det tog mig 3 klunkar och ca 45 min för att få i mig halva! sen fick jag kväljningar och höll på att spy.. vill även poäntera att det var en Jävligt stark wiskey - 50 % och det var min första wiskey så lite förståligt.. Gör aldrig om det iallafall.
Annars har jag druckit varm chockad, honungsvatten och tagit det ena och andra i tablett och flytande form, men inget verkar hjälpa.. Imorgon ska jag nog basta och ta ett långt varmt bad. Hoppas att det bli bättre av det!

Imorgon ska jag även till Gunilla, min nya psykolog som kommer leda mig igenom terapin (som fortfarande inte har börjat helt än).

nej nu börja jag torr hosta hårt igen. Det gör FÖRJÄVLA ONT. och stämmbanden var svullna sa doktor :'( kommer inte kunna sjunga på jätte länge !! får sjunga i mitt huvud....... tror ingen kommer vilja vara med mig när jag blir frisk, kommer ha så mycket energi att ta igen x)

PUSS GODNATT !



Såhär somnade misse härom natten :) Nu är det dags för oss att sova igen :)



Kommentarer
taant

Det är absolut inte bra att basta när du är sjuk, jag lovar det blir ännu värre då! :p

2012-04-19 @ 17:58:21
Emily

Haha Lina är du säker ? ;)

2012-04-19 @ 23:25:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0